Veřejný závazek služby
Poslání
Posláním poradny je podporovat osoby, které se ocitly v nepříznivé životní situaci, nebo jsou takovou situací ohroženy, a to tak, aby se tyto osoby orientovaly ve své situaci a znaly možnosti k jejímu překonání, vyřešení či zmírnění jejího negativního dopadu. Prostřednictvím poradenství v oblasti sociální a právní usilujeme o to, aby tyto osoby věděly, jak mohou ve své situaci postupovat, orientovaly se ve svých právech a povinnostech a aby získaly kompetence pro řešení své situace.
Cíle poradny
- Klient, který se orientuje ve svých právech, povinnostech a dostupných službách;
- Klient, který zná možnosti řešení své situace;
- Klient, který má potřebné znalosti, schopnosti či dovednosti pro řešení své situace;
- Klient, který podnikl potřebné kroky k řešení své situace.
Okruh osob, kterým je služba určena
Poradna poskytuje své služby osobám starším 18 let, které svou situaci vnímají jako tíživou a nemohou ji v dané chvíli zvládnout vlastními silami ani za pomoci svých blízkých.
Terénní služba poradny je poskytována na území města Ostrava.
Kapacita ambulantní formy služby: 1 konzultace
Kapacita terénní formy služby: 2 konzultace
Zásady poradenského procesu
- Dobrovolnost. Služby poradny mohou být poskytovány pouze lidem, kteří o ně projevují zájem.
- Respekt. Pracovníci vnímají klienta jako rovnocenného partnera, nepřijímají rozhodnutí za klienta, ale vytvářejí takové podmínky, aby klient mohl uplatnit svou vlastní vůli.
- Důstojnost. Při poskytování úrovně podpory berou pracovníci ohled na osobnost klienta, jeho situaci, zdravotní stav, možnosti, schopnosti aj. Pracovníci dbají na to, aby se klient v rámci svých možností podílel na řešení své situace, nepřebírají za něj aktivitu.
- Nestrannost. Služby poradny jsou poskytovány všem zájemcům bez ohledu na rozdíl rasy, pohlaví, sexuální orientace, náboženského vyznání apod. Při jednání s klientem se pracovníci snaží zachovávat nestranný objektivní postoj, respektují rozhodnutí a názory klienta.
- Diskrétnost. Pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí. Veškeré informace a sdělení, která se v průběhu poskytování služby dozví, považují za důvěrná. Mlčenlivost se nevztahuje na případy, které jsou vymezeny právními předpisy České republiky.