Veřejný závazek služby

Poslání služby

Posláním Chráněného bydlení Charity sv. Alexandra je prostřednictvím individuálně poskytované sociální služby umožnit lidem s duševním onemocněním získat, udržet či rozvinout znalosti a dovednosti vedoucí k co největší samostatnosti.

 

Cíl služby

Cílem služby je uživatel, který:

  • si umí připravit či zajistit stravu, je seznámen se zásadami racionální výživy,
  • má zajištěné finanční prostředky a umí s nimi hospodařit,
  • si umí zajistit a udržet bydlení, pečovat o domácnost,
  • pečuje o sebe a o své zdraví, umí řešit svou zdravotní situaci,
  • rozvíjí a udržuje sociální kontakty, mezilidské vztahy,
  • je schopen obstarat si své osobní záležitosti,
  • dokáže rozlišit závazky a volnočasové aktivity a efektivně plánovat jejich realizaci.

 

Cílová skupina

Služba je určena osobám od 18 do 64 let s trvalým pobytem na území Moravskoslezského kraje, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu duševního onemocnění dle mezinárodní klasifikace nemocí z okruhu schizofrenních poruch (F20 – F29), afektivních poruch (F30 – F39) a části diagnostických skupin v kategorii poruch osobnosti (F60.0, F60.1, F60.3 - F60.8, F61, F62). Maximální vstupní věk do služby je 55 let.

Službu není možné poskytnout osobám, které nejsou schopny překonat architektonické bariéry.

 

Poskytování služby

Obsahem služby je především:

  • poskytnutí ubytování v samostatném bytě nebo v jednolůžkovém či dvoulůžkovém pokoji,
  • podpora při plánování a přípravě stravy, popř. poskytnutí stravy,
  • podpora při běžném úklidu, údržbě domácnosti a spotřebičů,
  • podpora při hospodaření s financemi, výběru zboží a nakupování,
  • podpora při vytváření a rozvoji pracovních návyků nebo uplatnění na trhu práce,
  • podpora při navazování a udržování mezilidských vztahů, upevňování vzájemného soužití,
  • podpora při zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • podpora při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů.

 

Zásady služby

Zásady poskytování služby chráněné bydlení:

  • individuální přístup: k uživateli je přistupováno individuálně,
  • přiměřenost: způsob poskytování služby odpovídá identifikovaným potřebám, schopnostem a možnostem uživatele,
  • důslednost: pracovníci důsledně naplňují vnitřní pravidla a pracovní postupy služby,
  • jednotný přístup při poskytování služby: pracovníci posupují jednotně.